Alexander Berg

Aleksander Berg har jobbet med TV i over 20 år, de siste 10 har han vært med å bygge opp Sixty til en internasjonal aktører i markedet for tv-opplevelser.

I Norge har han laget mye av det du har sett på TV2 av sport, nyheter og været, fra branding til virtuelle TV-studioer til visualiseringer av valget. Sixty leverer løsninger i skjæringspunktet mellom lineær-TV og internettbasert TV (OTT) og har skapt brukeropplevelsen på noen av de største streamingtjenestene i Norden, deriblant Altibox, TV2, RiksTV og CMore m.fl.

Sixty er for tiden aktuelle med sin nye innovsjon, Ease Live. Produktet gjør det mulig for en sluttbruker å ta på all TV-grafikken i løpet av en TV-sending. Se for deg at internett møtet TV for alvor og at all TV-grafikken i en sending nå blir interaktiv, slik at sluttbrukeren selv kan velge hva de synes er interessant å ha på skjermen til enhver tid. Alt dette vil du kunne gjøre direkte på telefonen din, nettbrett eller appleTV - på toppen av produktene som finnes per i dag.

Ease Live har allerede vekket internasjonal oppmerksomhet. I høst ble produktet kåret til Best Streaming Innovation i Europa. Under verdens største TV-messe i Las Vegas vant selskapet også IABM Game Changer Awards, Best of Show TV Technology 2016 og Broadcast Beat Award for
originality. Prisene ble vunnet ved siden av store markedsledere som Vizrt, Sony, Cisco for å nevne noen. Nå er Sixty igang med prosjekter for noen av de største aktørene i verden - alt dette fordi man så en mulighet i TV-grafikkmarkedet som andre ikke hadde sett før.




15:00 - 15:30 Diskusjon

De som lykkes: diskusjon

Flere foredragsholdere:

Ragnhild Janbu Fresvik

Hva kjennetegner bedriftene som lykkes i eksportrettede næringer? Hvilke innovasjonsprosjekter leter kapitalen etter i en tid preget av omstilling?

Anders Waage Nilsen

Hvilke drivkrefter må ledere ta høyde for i starten av 2017? Lær om teknologiene og markedsendringene som vil prege årene fremover.

Tina Stiegler

Hierarkier blir nettverk. Mellomlederne er utrydningstruet. Hør historien om Schibsteds ekstreme forvandling.

Johan Høgåsen-Hallesby

Byene er i endring. De er sammenkoblede systemer der teknologi, infrastruktur og forbrukeradferd spiller sammen på helt nye måter. Det krever nye måter å tenke på.

Alexander Osterwalder

Alexander Osterwalder er mannen bak Business Model Canvas, som har skapt et nytt paradigme innen forretningsutvikling. Bøkene hans er solgt i over en million eksemplarer verden over. På Stormkastkonferansen viser han hvordan etablerte virksomheter kan jobbe smidigere og smartere.

Alexander Cappelen

Alexander Cappelen er an av initiativtakerne til The Choice Lab, en forskningsgruppe innen adferdsøkonomi tilknyttet NHH. Han er en av Vestlandets mest meritterte forskere.

Gerry McGovern

Gerry McGovern er en av europas ledende stemmer innen brukerorientering og digital transformasjon.

Pia Jøsendal

Pia Jøsendal er ekspert på moderne og sømløs utnyttelse av data. Hun vil, med offentlig sektor som bakteppe, snakke om hva som kan skje når data frigjøres fra lukkede siloer.

Chris Atherton

Chris Atherton er britisk designer med doktorgrad i nevrovitenskap og fartstid fra tunge digitale prosjekter. På Stormkast deler hun sine viktigste erfaringer.

Linda Litlekalsøy Aase

Med tung og variert ledererfaring har Linda Litlekalsøy Aase i Aker Solutions/Brownfield Modifications fått omstillingene i oljebransjen tett på kroppen.

Erik Garshol

Erik Garshol leder arbeidet med organisasjon og endring i Statoil.

Katrine Molvik

Fjorårets kvinnelige gründer i Norge. Vil bringe forretningsmodeller fra delingsøkonomien inn i industrien. 

Jan Børge Sagmo

Jan Børge Sagmo leder Bergen Carbon Solutions, som vil koble CO2-fangst med moderne nano-basert materialdesign. 

Bli med i Stormkastnettverket i Slack og møt drivkrefter i andre bransjer

Meld deg på Stormkast i Slack